ПМ - 22. Українська література


ПМ-22 Українська література 27 грудня 2022


 

Контрольна тестова робота

Модерна українська проза

Рівень І. 

Виконайте тестові завдання

1.     Новела «Intermezzo» М. Коцюбинського присвячена

А «Тіням забутих предків»            

Б «Цвітові яблуні» 

В кононівським полям                             

Г Лесі Українці            

2.     Українськими Ромео і Джульєттою називають героїв твору 

А Івана і Марічку        

Б Палагну та Юру        

Б Івана й Химу             

Г Химу і Юру

3.     У повісті «Тіні забутих предків» події розгортаються на

А Галичині                   

Б Поділлі   

В Покутті            

Г Буковині          

Д Гуцульщині

4.     Ворожнеча між родом Гутенюків і Палійчуків у повісті

М. Коцюбинського «Тіні забутих, предків» розпочалася

А невідомо чому                           

Б через землю             

В через овечку

Г через випадкову смерть Іванового брата Олекси      



5.     Тема твору («Impromptu phantasie»):

А Зображення тонкої пристрасної натури жінки

Б Заклик до боротьби за волю народу

В Любов до природи

Г Творчість і самовираження


Рівень ІІ 

Дайте розгорнуту відповідь на питання

1. Охарактеризуйте образ ліричного героя з новели «Intermezzo»

2. Розкажіть про історію виникнення повісті «Тіні забутих предків». Розкрийте зміст назви.

3. Розкрийте образ ліричної героїні та «музичну тему» у творчості Ольги Кобилянської.

Рівень ІІІ 

Напишіть лист до героя твору, який вас найбільше вразив.

 


ПМ-22 Українська література 14 грудня 2022


 В.Винниченко "Момент" 

Домашнє завдання

1. Прочитати твір, вміти його переказувати.

2. В конспекті створити літературний паспорт.

3. Виконати тест

За посиланням

vseosvita.ua/go  введіть код:  ymu646

або

Перейдіть за посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/ymu646


















ПМ - 22 Українська література 7 грудуня 2022

 Володимир Винниченко .Життя і творчість. Життєва та громадська позиція

Домашнє завдання

1. Опрацювати біографію письменника, створити інтелект карту за творчим шляхом.

2. Прочитати новелу "Момент", переказувати зміст. Вконспекті створити літературний паспорт до неї.

Момент Володимир Винниченко  текст для читання

Просто слухай. Володимир Винниченко - Момент 


























ПМ - 22 Українська література 2 грудня 2022 2\42

 Камінний хрест – уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею

Домашнє завдання

1. Прочитати новелу. Виписати в зошит тему, ідею, проблеми твору.

2. Виписати образи-символи, пояснити їх(письмово)

3. Виконати тест(в презентації)
























































ПМ - 22 Українська література  1 грудня 2022 2\40

 Життєвий і творчий шлях Василя Стефаника. Новаторство  письменника




Домашнє завдання
1. Опрацювати лекцію в конспект, створити інтелект-карту
2. Прочитати новелу "Камінний хрест"






















ПМ - 22 Українська література 25 листопада 2022 2\38

 

О.Кобилянська. Новела "Іmpromptu phantasie"


Домашнє завдання:

1.Прочитати новелу, знати зміст, вміти переказувати.
2. Виконати роботу на уроці.



ПМ - 22 Українська література 24 листопада 2022 2\36

 

Ольга Кобилянська «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Ідейно-художній аналіз

Домашнє завдання: 
1.Прочитати новелу, вміти переказувати.
2. В конспектах зазначити тему, ідею, художні засоби.
3. Виконати тест (на останніх слайдах)

















ПМ-22 Українська література 18 листопада 2022 2/34


Ольга Кобилянська. Життєвий і творчий шлях

Домашнє завдання 
1. Опрацювати біографію письменниці в конспект
2. Прочитати 

















ПМ - 22 Українська література 11 листопада 2022 2/34


  Повість «Тіні забутих предків».

Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок 

суперечності між мрією та дійсністю.

Домашнє завдання;

1. Прочитати текст.  Визначити тему, ідею , проблеми. (За поданим нижче матеріалом)

2. Створити таблицю  персонажів(в лекції нижче)

3. Дати письмові відповіді на запитання.




Тіні забутих предків Коцюбинський Михайло(Посилання на текст)

Тіні забутих предків (аудіокнига скорочено)



Кохання… Це дивовижне почуття завжди хвилювало людей, кликало на подвиги в ім’я коханого чи коханої. Тому й не дивно, що видатний український письменник, майстер психологічних новел М.Коцюбинський, береться за перо, щоб написати історію одного кохання, кохання гуцульських Ромео та Джульєтти. Розповівши трагічну історію кохання гуцулів, М. Коцюбинський оспівав духовну красу людини, чисте й вірне почуття.  

Іван Палійчук і Марічка Гутенюк — діти природи з вічною і вірною любов’ю до гір, «близьких й далеких верхів, що голубіли на небі», до смерекових чорних лісів «з їх синім диханням», до ясної зелені царинок, «що, мов дзеркала, блищали в рамах дерев», їхнє чарівне кохання йде від дивовижних міфологічних вірувань гуцулів, від своєрідного розуміння таїн природи. Для них «весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна». І їхнє кохання здається казкою, одночасно живою, близькою і зрозумілою усім людям. 

Заголовок вказує на злободенність порушених проблем для сучасності. Предки забуті, але їхні болі й радощі, шукання тінями живуть й зараз, повторюються в нас.

Назва твору письменникові далася не відразу. Він перебирає тринадцять варіантів її. Найважливіше, що йому хотілося підкреслити в назві, - це таємничість і казковість, показати Карпати як своєрідний загадковий куточок, острівець із своїм, не схожим на звичайний, світом. Письменник намагався окреслити й обмежити простір, у якому розвиватиметься дія. І він записує: "В зелених горах".

Проте перша назва не вдовольнила автора. Мабуть, тому, що в ній не було головного - дихання гір, тобто того міфологічного світу, в якому жили люди, що їх населяли. Жили сьогодні, вчора, як і сотні років тому. А саме про цю заглибленість у віки Коцюбинському і хотілося сказати найбільше. Наступні варіанти пов'язані з пошуком назви, яка б містила саме такий зміст: "Тіні минулого", "Голос віків", "Відгомін передвіку", "Подих віків", "Голоси передвічні", "Спадок віків". Але й ці назви автора не задовольнили. У них не було людини, тобто того, чий голос долинає, чиє дихання чути. Новий варіант - "Дар предків забутих" також не влаштовував письменника. Дар - неконкретно, не-наочно. І він замінив цю назву іншою - "Тіні забутих предків". Тоді ще раз перебирає можливі комбінації із словом "предки": "Голос забутих предків", "Слідами предків", "Сила забутих предків". І, нарешті, остаточно зупиняється на назві "Тіні забутих предків", що містить натяк на загадковість, казковість і дихання віків.

Пояснення діалектизмів:

Маржинка  –   худоба.   

Файна  –   гарна.

Ватра   –   вогнище.

Уздріла   –    побачила.

Трембіта  –     довга, на сажень, сурма з  дерева і з кори.
Рист  –  слово, яким підганяють вівців.  Лудіння  – одяг.
Крашениці  – штани з кольорового сукна.      Кептар  – овчинна безрукавка.     
Черес – широкий шкіряний пояс з металевими прикрасами й орнаментальним тисненням.
Табівка  – шкіряна торбина, прикрашена тисненням та мідними бляшками, яку вішали через плече.
Гугля  – це святковий одяг, плащоподібна накидка з білої вовняної тканини.
Спузар  –  чоловік, який пильнує  ватри на полонині.
 Ватаг  – головний серед пастухів.
Мольфар   –  чарівник. 
Гачі   –     штани   білого сукна. 
Кресані – брилі, оздоблені півнячим пір’ям, або квітами.   
Постоли  – взуття.  
Капчурі  – панчохи. Жентиця  – сироватка. Будз   – бринза,  сир із овечого молока.           
Кулеша –  їжа вівчарів,   зварена з муки й води. 
Біб   – страва, зварена із бобів.
Денцівка – сопілка.
Флояра  – сопілка. 
Бартка – сокира. 
Браччік – брат.
 Легінь – юнак.
Суточки  – обгороджена гірська стежка. Плай – гірська стежка.
Бескиди   – так жителі гір називають Карпати. 
Царинка – обгороджений сінокіс близько до оселі.
Крутіж – водопад. 
Тусок – сум. 
Газда  – господар.
нявка — лісова міфічна істота у вигляді дівчини, в якої зі спини видно нутрощі;
полонина — гірські луки і т. ін.
Жанр: повість. 
Тема повісті: зображення життя гуцулів, їхніх звичаїв, побуту, фольклору, показ єдності людини і світу природи.
Ідея: гімн природи, чистоті людських  взаємин і почуттів, засудження бездуховного  життя, обмеженого дрібними потребами й інтересами.
Проблеми
гармонія між людиною та світом природи;
життя і смерть, добро і зло, проблема зради;
сила кохання і неможливість  існування без нього;
вплив мистецтва на людину;
роль праці в житті людей;
стосунки батьків та дітей;
язичество і християнство.

Дати відповіді за прочитаним твором(,письмово):


1.Чи можна судити про людину ( в даному разі про Іванка-забіяку) за одним лише вчинком? Якщо так, то яким?  

2.Чому між дітьми виникла приязнь?
Що допомагає людині стати Людиною – добро чи зло? За що, на вашу думку, Іванко та Марічка полюбили одне одного?

3.Як у творі розповідається про творчу уяву Івана, його талант?
4. Чи можна сказати, що Іванко і Марічка були дітьми природи, жили за її законами, і ніщо в їхніх стосунках не порушувало природної чистоти?
5.Чи була талановитою Марічка? Доведіть свою думку цитатою. 

6.Навіщо Іван одружився з Палагною, адже він її не любив? Чи не було це, на ваш погляд, зрадою?
7.Чи можемо ми засуджувати Палагну за зраду? Чому Іван поставився до цього байдуже?
8.Хто такий Юра? Наскільки фантастичним є образ мольфара?

9.Яких вірувань дотримувалися гуцули? 

10.Чи зрадив Іван Марічку, одружившись з Палагною? Чому він це зробив? 

11.В чому щастя для Палагни? Що хороше в такій позиції, а що погане?
 
12.Яким треба було бути Іванові, щоб не загинути й щасливо жити з Палагною? 


13.Чому лісова русалка вибрала жертвою саме Івана? Це жорстокість? Що уособлює образ нявки? 
14. Що перемагає у творі – добро чи зло? 

15.То які ж проблеми порушує М.Коцюбинський у своєму творі? 

Запишіть у таблицю образи повісті.

Образи-персонажі Міфічні істоти  Образи-символи

Висновок.  Іван і Марічка поєдналися в смерті, кохана забрала його у свій світ, не залишивши ворожим душам його доброту, чисту довіру, його вірне серце. Мабуть, тому похорон Івана і зображений майже як весілля, мабуть, тому сумні мелодії на ньому переходять у веселі танці, жарти, пустощі. Дійсно, нема за чим плакати: Іван повернувся до Марічкн, до свого кохання, сенсу свого життя.
  Чи перемогла смерть життя? Ні, скоріше, вона змирилася, що не владна над коханням, вічним і прекрасним, безмежним, як світ, бездонним, як віра.
Кохання Івана і Марічки — символ вічного кохання, почуття, яке переборює не тільки відстань, але й час, переборює смерть, межі людського існування. І мені здається, що воно тому таке сильне, що одухотворене силою мистецтва, пісні й музики, а також тому, що воно природне, розкриває питомі сили людини, а не протирічить її людській натурі. Можна сказати, що герої повісті "Тіні забутих предків" — це наші українські Ромео та Джульєтта, не менш прекрасні і не менш витончені й глибокі. 
Є на світі дивовижна природа, але й є на світі дивовижне кохання, яке не закінчується зі смертю, а продовжує жити у серцях людей, у піснях, у згадках. Своїм твором «Тіні забутих предків» М. Коцюбинський возвеличує чарівне почуття — кохання, нагадуючи людям, що воно головне у житті, що тільки воно зігріває серця, що тільки воно світить, як провідна зірка. І світитиме завжди!

ПМ  - 22 Українська література  4 листопада 2022  2\32

 Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду.

Домашнє завдання

1. Опрацювати лекцію в конспект, створити інтелект-карту по творчості.

Михайло Коцюбинський. Біографія

2. Прочитати психологічну новелу «Intermezzo»

Intermezzo Михайло Коцюбинський текст для читання

Михайло Коцюбинський — Intermezzo (аудіокнига скорочено)

























ПМ- 22 Українська література 3 листопада 2022  2/30


 Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в 

новітній інтерпретації. Образ героя-

адресата – уособлення боротьби між 

«естетикою» і «живим чоловіком». 

Гуманізм новели.

Самостійна робота  на тему: «І. Франко поема «Мойсей»


 Скільки років блукав Мойсей зі своїм народом по Аравійській пустелі?

а ) 30 років

б ) 40 років

в ) 50 років

 

 Особливості  композиції  поеми 

а ) поема складається з прологу  і  дванадцяти пісень – розділів

б ) поема  складається з прологу  і двадцяти пісень – розділів

в ) поема  складається з прологу  і  десяти  пісень – розділів

 

 Пролог  до  поеми  «Мойсей» звучить як

а ) звернення  до українського народу

б ) заповіт українському народу

в ) настанова єврейському народу

 

 Які проблеми не розглянуто в поемі  «Мойсей»

а  - взаємини вождя і народу

б – боротьба  добра і зла

в –  забруднення довкілля

г – проблема духовного рабства

 

5   Великий  сюжетний віршований твір, у якому  зображуються в розвиткові значні події та яскраві характери, відтворюються  почуття і думки героїв та автора.  У творі вирішуються  проблеми  загальнолюдського та загальнонаціонального значення.  Це  ..........

 

   Установіть  відповідність між характеристикою та іменем героя

 

1 Мойсей                        а – образ злого духа, джерело численних гріхів людини,

                                           втілення руйнівної сили, яка веде в нікуди.    

                                           примушує сумніватися в доцільності своєї священної 

                                           справи.

2 Датан                           б – жертовно любить свій народ, вірить у його вище

                                           призначення, особливу  місію. 

 

3 Егошуа                        в – ворог та зрадник свого народу, сіє невіру в перемогу,

                                           закликає одноплеменців  змиритися з ситим рабством

 

4 Азазель                       г – новий ватажок народу, продовжує справу пророка,

                                           надихає народ не здаватися й продовжувати шлях

                                            до «обітованої землі»

 

7  Установіть відповідність  між цитатою та героєм поеми

Се … позабутий пророк,
Се дідусь слабосилий,                                 а - Азазель
Що без роду, без стад і жінок
Сам стоїть край могили.
Все, що мав у життю, він віддав
Для одної ідеї,
І горів, і яснів, і страждав,                       б - Бог
І трудився для неї.

 

2  На пророцькі слова їх одвіт:
«Наші кози голодні!»
І на поклик його у похід:                            в - Мойсей
«Наші коні не куті».
На обіцянки слави й побід:
«Там войовники люті».

 

3  «Може, голос, що вивів тебе                 г – Авірон та Датан
На похід той нещасний,
Був не з жадних горючих купин,
А твій внутрішній, власний?»

 

4  «Тут і кості зотліють твої
На взірець і для страху
Всім, що рвуться весь вік до мети
І вмирають на шляху!»

8  Як ви розумієте казку  про те, як дерева обирали собі короля.

 

Сойчине крило

Іван Франко



















ПМ - 22 Українська література  28 жовтня 2022   2\28

 

Контрольна робота№ 1

Вступ. Реалістична українська проза

І варіант

1 рівень

1. «Великим артистом зору», «колосальним всеобіймаючим оком» назвав І. Нечуя-Левицького:

А Панас Мирний;

В Михайло Драгоманов;

Б Іван Франко;

Г Микола Костомаров.

2. Твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — це:

А сентиментальний роман;

В пригодницький роман;

Б соціально-побутовий роман;

Г соціально-психологічний роман.

3. Через що наприкінці твору І. Нечуя-Левицького найчастіше сварилися сім’ї Карпа й Лавріна Кайдашів?

А Переділ земельного наділу в полі;

Б худобу, що лізла в шкоду, за грушу;

В поділ волів та возів з батьківської спадщини;

Г постійні бійки між дітьми.

4. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка і жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом, — вона здавалася русалкою» ?

А Галі з роману П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

Г Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

5. Слова «Якби хто взяв Лаврінову хату та одіпхнув її геть-геть на гору або й за гору, а Карпову хату одсунув ген-ген за ставок, аж у діброву, то б вони помирились» належать:

А батькам Мотрі;

В священику;

Б батькам Мелашки;

Г бабі Палажці.

6. Якої назви твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» не носив

А «Чіпка»

Б «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»

В «Польова царівна»

Г «Пропаща сила»

7. Назва твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» походить

А з біблійної Книги Йова

Б з біблійної Книги Екклезіаста

В з розповіді візника

Г із розмовної мови

8. Що не впливало на розвиток української літератури другої половини 19 століття

А  Емський указ

Б Валуєвський циркуляр

В науковий прогрес

Г сюжетні елементи

 

2 рівень

 

1. Співвіднесіть назву твору з основним місцем відображених у ньому подій

1. «Кайдашева сімя»                           А Полтава

2. «Хіба ревуть…»                                Б село Семигори

                                                                В село Піски

 

2. Співвіднесіть імя автора з уривком із його твору

1. Панас Мирний                                   А «Піднялася знову буча та колотнеча…Не в одних Пісках, - 

                                                                    гукали про  той слушний час скрізь по Вкраїні…»

2. І. Нечуй-Левицький                          Б «Як вода в Чорному морі не переведеться, поки світ сонця, так 

                                                                    і в Січі до віку вічного не переведуться лицарі…От хоч би й

                                                                     мій побратим Чорногор, та не про його тепер річ…»

                                                                В «Чого ж це ти, дочко, так розплакалась? Мабуть, дуже 

                                                                 нудилась за Бієвцями та за нами, - говорила мати, - привикай, 

                                                                 серце, до чужого села…» 

 

3 рівень

 

Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ).

 

 

 

 

Контрольна робота№ 1

Вступ. Реалістична українська проза

ІІ варіант

1 рівень

 

. Характеристиці образу Грицька (роман «Хіба ревуть воли… ?» Панаса Мирного) НЕ відповідає такий рядок:

А «Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би міг — матері очі видрав, або сам собі що заподіяв»;

Б «… козачий син, сирота»;

В «Виходили на заробітки піщани, — потяг. з ними, скинувши через плече косу, а за спину — торбину з сухарями»;

Г «. тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».

2.  З-посеред проблем у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» звучать усі, окрім.

А батьки і діти;

В злочин і кара;

Б деморалізуючий вплив солдатчини;

Г служіння народу.

3. Справжнє ім’я Панаса Мирного:

А Іван Рудченко;

В Іван Білик;

Б Панас Рудченко;

Г Панас Круть.

4. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького за жанром — це:

А соціально-психологічна повість;

В соціально-філософська повість;

Б соціально-побутова повість;

Г пригодницька повість.

5. Серед сюжетних ліній роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» немає лінії:

А роду та життя Максима Гудзя;

Б Грицька та його дружини;

В панів Польських;

Г заводчика-цукровара Данила Павловича Кряжова.

6. Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина» ?

А Галі з роману Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

Г Христі з роману Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

7. На шлях морального падіння й кримінального злочину Чіпка з роману Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стає після:

А втрати землі;

Б знайомства з Максимом Ґудзем;

В виведення його із земської управи;

Г привселюдного катування його москалями.

8. Неправильним є твердження:

А на селі Марусю Кайдашиху називали видроокою економшею;

Б у повісті «Кайдашева сім’я» широко використано вульгаризми;

В груша, за яку сварилася родина Кайдашів, називалася Лавріновою;

Г Карпо і Мотря хрестили Лаврінову дитину.

2 рівень

1. Утворіть подружні пари з твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

1. Галя                                 А Чіпка Варениченко

2. Христя                             Б Грицько Чупруненко

3. Мотря                              В Іван Вареник

 

2. Співвіднесіть героя твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та його характеристику

1. Максим     А «Ним світилася якась незвичайна сміливість і духовна міць разом з якоюсь хижою 

                       тугою»

2. Лушня       Б «Не любив він ні балакати, ні співати, а любив на світі одну тільки горілку…»

3. Чіпка         В «Палкий, як порох…він усіх побивав, над усіма верховодив»

4. Грицько     Г «А робив — як той віл, цілий день; спав на голій землі або на колоддях;  

                        уставав тільки   що на світ благословилося та знову за роботу брався...»

3  рівень

 

 Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ).

ПМ - 22 Українська література 21 жовтня 2022  2\26

 

Проблема вождя і народу в поемі Івана Франка Мойсей

Домашнє завдання 
Підготуватися до контрольної роботи по темі

РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА

Іван НечуйЛевицький«Кайдашевасім’я»

Панас Мирний Хіба ревуть воли, як ясла повні? »

Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевіч)«Мартин Боруля»

Іван Франко Лірика, " Мойсей"






















ПМ - 22 Українська література   20 жовтня 2022   2\24

 Поема  «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка

Домашнє завдання 

1. Прочитати поему, вміти переказати.

ПМ -22 Українська література 14 жовтня 2022   2\22

 «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію 

Домашнє завдання

1. Опрацювати лекцію, опис збірки в зошит.

Зів'яле листя Іван Франко  збірка

2. Вивчити поезію  

Іван ФРАНКО

* * *

Чого являєшся мені
У сні?
Чого звертаєш ти до мене
Чудові очі ті ясні,
Сумні,
Немов криниці дно студене?
Чому уста твої німі?
Який докір, яке страждання,
Яке несповнене бажання
На них, мов зарево червоне,
Займається і знову тоне
У тьмі?

Чого являєшся мені
У сні?
В житті ти мною згордувала,
Моє ти серце надірвала,
Із нього визвала одні
Оті ридання голосні —
Пісні.
В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці — минаєш,
Вклонюся — навіть не зирнеш
І головою не кивнеш,
Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,
Як я люблю тебе без тями,
Як мучусь довгими ночами
І як літа вже за літами
Свій біль, свій жаль, свої пісні
У серці здавлюю на дні.

О ні!
Являйся, зіронько, мені!
Хоч в сні!
В житті мені весь вік тужити —
Не жити.
Так най те серце, що в турботі,
Неначе перла у болоті,
Марніє, в'яне, засиха, —
Хоч в сні на вид твій оживає,
Хоч в жалощах живіше грає,
По-людськи вільно віддиха,
І того дива золотого
Зазнає, щастя молодого,
Бажаного, страшного того
Гріха!


















ПМ- 22 Українська література  7 жовтня  2022   2\20

 Іван Франко . Письменник, учений, громадський діяч.

Лірика збірки «З вершин і низин». 

Домашнє завдання

1. Опрацювати лекцію, створити інтелект картку по творчості письменника.
2. Ознайомитися зі збіркою "З вершин і низин"

Збірка «З вершин і низин» – це не звичайний збірник поезій, це поетичний архів, нагромаджений за 20 років творчості Франка-поета. Уже сам обсяг друкованого видання 1893 року – майже 500 сторінок – показує, що тут під одним дахом об’єднано матеріали, котрих могло б вистачити на 4 чи 5 «звичайних» поетичних книжок. Через свій обсяг, а також специфіку складу вона не передруковувалась в цілості. Початок «розграбуванню» цієї збірки поклав сам Франко, перевидавши цикл «Зів’яле листя» як «Перший жмуток» одноіменної збірки, виданої в 1896 році. Він також видавав окремо поему «Панські жарти».

«З вершин і низин» (1887 р.)«З вершин і низин» (1893 р.)



Прочитати один вірш на вибір, письмово написати свої враження від прочитаного
3. Тестування І. Карпенко-Карий "Мартин Боруля"

Завдання необхідно виконати до  8 жовтня 21:00 р
Код доступу 5035381
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua






















ПМ - 22 Українська література 6 жовтня 2022    2\18

 

Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевіч)«Мартин Боруля»

Основне про життєвий і творчий шлях митця.

Мартин Боруля Іван Карпенко-Карий текст для читання

Іван Карпенко-Карий. Мартин Боруля (Аудіокнига)





















ПМ- 22 Українська література 30 вересня  2022    2\16

       

Українська драматургія і театр 70–90-х рр. ХІХ ст. Театр корифеїв




Домашнє завдання 
1. Опрацювати лекцію, створити конспект.


2.Знати основні поняття з теми.

Коментарі