ПМ-22 Українська література 27 грудня 2022
Контрольна тестова робота
Модерна українська проза
Рівень І.
Виконайте тестові завдання
1. Новела «Intermezzo» М. Коцюбинського присвячена
А «Тіням забутих предків»
Б «Цвітові яблуні»
В кононівським полям
Г Лесі Українці
2. Українськими Ромео і Джульєттою називають героїв твору
А Івана і Марічку
Б Палагну та Юру
Б Івана й Химу
Г Химу і Юру
3. У повісті «Тіні забутих предків» події розгортаються на
А Галичині
Б Поділлі
В Покутті
Г Буковині
Д Гуцульщині
4. Ворожнеча між родом Гутенюків і Палійчуків у повісті
М. Коцюбинського «Тіні забутих, предків» розпочалася
А невідомо чому
Б через землю
В через овечку
Г через випадкову смерть Іванового брата Олекси
5. Тема твору («Impromptu phantasie»):
А Зображення тонкої пристрасної натури жінки
Б Заклик до боротьби за волю народу
В Любов до природи
Г Творчість і самовираження
Рівень ІІ
Дайте розгорнуту відповідь на питання
1. Охарактеризуйте образ ліричного героя з новели «Intermezzo»
2. Розкажіть про історію виникнення повісті «Тіні забутих предків». Розкрийте зміст назви.
3. Розкрийте образ ліричної героїні та «музичну тему» у творчості Ольги Кобилянської.
Рівень ІІІ
Напишіть лист до героя твору, який вас найбільше вразив.
ПМ-22 Українська література 14 грудня 2022
В.Винниченко "Момент"
Домашнє завдання
1. Прочитати твір, вміти його переказувати.
2. В конспекті створити літературний паспорт.
3. Виконати тест
За посиланням
vseosvita.ua/go введіть код: ymu646
або
Перейдіть за посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/ymu646
ПМ - 22 Українська література 7 грудуня 2022
Володимир Винниченко .Життя і творчість. Життєва та громадська позиція
Домашнє завдання
1. Опрацювати біографію письменника, створити інтелект карту за творчим шляхом.
2. Прочитати новелу "Момент", переказувати зміст. Вконспекті створити літературний паспорт до неї.
Момент Володимир Винниченко текст для читання
Просто слухай. Володимир Винниченко - Момент
ПМ - 22 Українська література 2 грудня 2022 2\42
Камінний хрест – уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею
Домашнє завдання
1. Прочитати новелу. Виписати в зошит тему, ідею, проблеми твору.
2. Виписати образи-символи, пояснити їх(письмово)
3. Виконати тест(в презентації)
ПМ - 22 Українська література 1 грудня 2022 2\40
Життєвий і творчий шлях Василя Стефаника. Новаторство письменника
ПМ - 22 Українська література 25 листопада 2022 2\38
О.Кобилянська. Новела "Іmpromptu phantasie"
Домашнє завдання:
ПМ - 22 Українська література 24 листопада 2022 2\36
Ольга Кобилянська «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Ідейно-художній аналіз
ПМ-22 Українська література 18 листопада 2022 2/34
Ольга Кобилянська. Життєвий і творчий шлях
Impromptu phantasie
ПМ - 22 Українська література 11 листопада 2022 2/34
Повість «Тіні забутих предків».
Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок
суперечності між мрією та дійсністю.
Домашнє завдання;
1. Прочитати текст. Визначити тему, ідею , проблеми. (За поданим нижче матеріалом)
2. Створити таблицю персонажів(в лекції нижче)
3. Дати письмові відповіді на запитання.
Тіні забутих предків Коцюбинський Михайло(Посилання на текст)
Тіні забутих предків (аудіокнига скорочено)
Кохання… Це дивовижне почуття завжди хвилювало людей, кликало на подвиги в ім’я коханого чи коханої. Тому й не дивно, що видатний український письменник, майстер психологічних новел М.Коцюбинський, береться за перо, щоб написати історію одного кохання, кохання гуцульських Ромео та Джульєтти. Розповівши трагічну історію кохання гуцулів, М. Коцюбинський оспівав духовну красу людини, чисте й вірне почуття.
Іван Палійчук і Марічка Гутенюк — діти природи з вічною і вірною любов’ю до гір, «близьких й далеких верхів, що голубіли на небі», до смерекових чорних лісів «з їх синім диханням», до ясної зелені царинок, «що, мов дзеркала, блищали в рамах дерев», їхнє чарівне кохання йде від дивовижних міфологічних вірувань гуцулів, від своєрідного розуміння таїн природи. Для них «весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна». І їхнє кохання здається казкою, одночасно живою, близькою і зрозумілою усім людям.
Заголовок вказує на злободенність порушених проблем для сучасності. Предки забуті, але їхні болі й радощі, шукання тінями живуть й зараз, повторюються в нас.
Назва твору письменникові далася не відразу. Він перебирає тринадцять варіантів її. Найважливіше, що йому хотілося підкреслити в назві, - це таємничість і казковість, показати Карпати як своєрідний загадковий куточок, острівець із своїм, не схожим на звичайний, світом. Письменник намагався окреслити й обмежити простір, у якому розвиватиметься дія. І він записує: "В зелених горах".
Проте перша назва не вдовольнила автора. Мабуть, тому, що в ній не було головного - дихання гір, тобто того міфологічного світу, в якому жили люди, що їх населяли. Жили сьогодні, вчора, як і сотні років тому. А саме про цю заглибленість у віки Коцюбинському і хотілося сказати найбільше. Наступні варіанти пов'язані з пошуком назви, яка б містила саме такий зміст: "Тіні минулого", "Голос віків", "Відгомін передвіку", "Подих віків", "Голоси передвічні", "Спадок віків". Але й ці назви автора не задовольнили. У них не було людини, тобто того, чий голос долинає, чиє дихання чути. Новий варіант - "Дар предків забутих" також не влаштовував письменника. Дар - неконкретно, не-наочно. І він замінив цю назву іншою - "Тіні забутих предків". Тоді ще раз перебирає можливі комбінації із словом "предки": "Голос забутих предків", "Слідами предків", "Сила забутих предків". І, нарешті, остаточно зупиняється на назві "Тіні забутих предків", що містить натяк на загадковість, казковість і дихання віків.
Пояснення діалектизмів:
Маржинка – худоба.
Файна – гарна.
Ватра – вогнище.
Уздріла – побачила.
ПМ - 22 Українська література 4 листопада 2022 2\32
Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду.
Домашнє завдання
1. Опрацювати лекцію в конспект, створити інтелект-карту по творчості.
Михайло Коцюбинський. Біографія
2. Прочитати психологічну новелу «Intermezzo»
Intermezzo Михайло Коцюбинський текст для читання
Михайло Коцюбинський — Intermezzo (аудіокнига скорочено)
ПМ- 22 Українська література 3 листопада 2022 2/30
Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в
новітній інтерпретації. Образ героя-
адресата – уособлення боротьби між
«естетикою» і «живим чоловіком».
Гуманізм новели.
Самостійна робота на тему: «І. Франко поема «Мойсей»
1 Скільки років блукав Мойсей зі своїм народом по Аравійській пустелі?
а ) 30 років
б ) 40 років
в ) 50 років
2 Особливості композиції поеми
а ) поема складається з прологу і дванадцяти пісень – розділів
б ) поема складається з прологу і двадцяти пісень – розділів
в ) поема складається з прологу і десяти пісень – розділів
3 Пролог до поеми «Мойсей» звучить як
а ) звернення до українського народу
б ) заповіт українському народу
в ) настанова єврейському народу
4 Які проблеми не розглянуто в поемі «Мойсей»
а - взаємини вождя і народу
б – боротьба добра і зла
в – забруднення довкілля
г – проблема духовного рабства
5 Великий сюжетний віршований твір, у якому зображуються в розвиткові значні події та яскраві характери, відтворюються почуття і думки героїв та автора. У творі вирішуються проблеми загальнолюдського та загальнонаціонального значення. Це ..........
6 Установіть відповідність між характеристикою та іменем героя
1 Мойсей а – образ злого духа, джерело численних гріхів людини,
втілення руйнівної сили, яка веде в нікуди.
примушує сумніватися в доцільності своєї священної
справи.
2 Датан б – жертовно любить свій народ, вірить у його вище
призначення, особливу місію.
3 Егошуа в – ворог та зрадник свого народу, сіє невіру в перемогу,
закликає одноплеменців змиритися з ситим рабством
4 Азазель г – новий ватажок народу, продовжує справу пророка,
надихає народ не здаватися й продовжувати шлях
до «обітованої землі»
7 Установіть відповідність між цитатою та героєм поеми
8 Як ви розумієте казку про те, як дерева обирали собі короля.
Сойчине крило
Іван Франко
ПМ - 22 Українська література 28 жовтня 2022 2\28
Контрольна робота№ 1
Вступ. Реалістична українська проза
І варіант
1 рівень
1. «Великим артистом зору», «колосальним всеобіймаючим оком» назвав І. Нечуя-Левицького:
А Панас Мирний;
В Михайло Драгоманов;
Б Іван Франко;
Г Микола Костомаров.
2. Твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — це:
А сентиментальний роман;
В пригодницький роман;
Б соціально-побутовий роман;
Г соціально-психологічний роман.
3. Через що наприкінці твору І. Нечуя-Левицького найчастіше сварилися сім’ї Карпа й Лавріна Кайдашів?
А Переділ земельного наділу в полі;
Б худобу, що лізла в шкоду, за грушу;
В поділ волів та возів з батьківської спадщини;
Г постійні бійки між дітьми.
4. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка і жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом, — вона здавалася русалкою» ?
А Галі з роману П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
Г Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
5. Слова «Якби хто взяв Лаврінову хату та одіпхнув її геть-геть на гору або й за гору, а Карпову хату одсунув ген-ген за ставок, аж у діброву, то б вони помирились» належать:
А батькам Мотрі;
В священику;
Б батькам Мелашки;
Г бабі Палажці.
6. Якої назви твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» не носив
А «Чіпка»
Б «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»
В «Польова царівна»
Г «Пропаща сила»
7. Назва твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» походить
А з біблійної Книги Йова
Б з біблійної Книги Екклезіаста
В з розповіді візника
Г із розмовної мови
8. Що не впливало на розвиток української літератури другої половини 19 століття
А Емський указ
Б Валуєвський циркуляр
В науковий прогрес
Г сюжетні елементи
2 рівень
1. Співвіднесіть назву твору з основним місцем відображених у ньому подій
1. «Кайдашева сім’я» А Полтава
2. «Хіба ревуть…» Б село Семигори
В село Піски
2. Співвіднесіть ім’я автора з уривком із його твору
1. Панас Мирний А «Піднялася знову буча та колотнеча…Не в одних Пісках, -
гукали про той слушний час скрізь по Вкраїні…»
2. І. Нечуй-Левицький Б «Як вода в Чорному морі не переведеться, поки світ сонця, так
і в Січі до віку вічного не переведуться лицарі…От хоч би й
мій побратим Чорногор, та не про його тепер річ…»
В «Чого ж це ти, дочко, так розплакалась? Мабуть, дуже
нудилась за Бієвцями та за нами, - говорила мати, - привикай,
серце, до чужого села…»
3 рівень
Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ).
Контрольна робота№ 1
Вступ. Реалістична українська проза
ІІ варіант
1 рівень
1 . Характеристиці образу Грицька (роман «Хіба ревуть воли… ?» Панаса Мирного) НЕ відповідає такий рядок:
А «Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би міг — матері очі видрав, або сам собі що заподіяв»;
Б «… козачий син, сирота»;
В «Виходили на заробітки піщани, — потяг. з ними, скинувши через плече косу, а за спину — торбину з сухарями»;
Г «. тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».
2. З-посеред проблем у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» звучать усі, окрім.
А батьки і діти;
В злочин і кара;
Б деморалізуючий вплив солдатчини;
Г служіння народу.
3. Справжнє ім’я Панаса Мирного:
А Іван Рудченко;
В Іван Білик;
Б Панас Рудченко;
Г Панас Круть.
4. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького за жанром — це:
А соціально-психологічна повість;
В соціально-філософська повість;
Б соціально-побутова повість;
Г пригодницька повість.
5. Серед сюжетних ліній роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» немає лінії:
А роду та життя Максима Гудзя;
Б Грицька та його дружини;
В панів Польських;
Г заводчика-цукровара Данила Павловича Кряжова.
6. Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина» ?
А Галі з роману Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
Г Христі з роману Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
7. На шлях морального падіння й кримінального злочину Чіпка з роману Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стає після:
А втрати землі;
Б знайомства з Максимом Ґудзем;
В виведення його із земської управи;
Г привселюдного катування його москалями.
8. Неправильним є твердження:
А на селі Марусю Кайдашиху називали видроокою економшею;
Б у повісті «Кайдашева сім’я» широко використано вульгаризми;
В груша, за яку сварилася родина Кайдашів, називалася Лавріновою;
Г Карпо і Мотря хрестили Лаврінову дитину.
2 рівень
1. Утворіть подружні пари з твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
1. Галя А Чіпка Варениченко
2. Христя Б Грицько Чупруненко
3. Мотря В Іван Вареник
2. Співвіднесіть героя твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та його характеристику
1. Максим А «Ним світилася якась незвичайна сміливість і духовна міць разом з якоюсь хижою
тугою»
2. Лушня Б «Не любив він ні балакати, ні співати, а любив на світі одну тільки горілку…»
3. Чіпка В «Палкий, як порох…він усіх побивав, над усіма верховодив»
4. Грицько Г «А робив — як той віл, цілий день; спав на голій землі або на колоддях;
уставав тільки що на світ благословилося та знову за роботу брався...»
3 рівень
Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ).
ПМ - 22 Українська література 21 жовтня 2022 2\26
Проблема вождя і народу в поемі Івана Франка Мойсей
Іван НечуйЛевицький«Кайдашевасім’я»
Панас Мирний Хіба ревуть воли, як ясла повні? »
Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевіч)«Мартин Боруля»
Іван Франко Лірика, " Мойсей"
ПМ - 22 Українська література 20 жовтня 2022 2\24
Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка
Домашнє завдання
ПМ -22 Українська література 14 жовтня 2022 2\22
«Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію
Домашнє завдання
1. Опрацювати лекцію, опис збірки в зошит.
Зів'яле листя Іван Франко збірка
2. Вивчити поезію
Іван ФРАНКО
* * *
Чого являєшся мені
У сні?
Чого звертаєш ти до мене
Чудові очі ті ясні,
Сумні,
Немов криниці дно студене?
Чому уста твої німі?
Який докір, яке страждання,
Яке несповнене бажання
На них, мов зарево червоне,
Займається і знову тоне
У тьмі?
Чого являєшся мені
У сні?
В житті ти мною згордувала,
Моє ти серце надірвала,
Із нього визвала одні
Оті ридання голосні —
Пісні.
В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці — минаєш,
Вклонюся — навіть не зирнеш
І головою не кивнеш,
Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,
Як я люблю тебе без тями,
Як мучусь довгими ночами
І як літа вже за літами
Свій біль, свій жаль, свої пісні
У серці здавлюю на дні.
О ні!
Являйся, зіронько, мені!
Хоч в сні!
В житті мені весь вік тужити —
Не жити.
Так най те серце, що в турботі,
Неначе перла у болоті,
Марніє, в'яне, засиха, —
Хоч в сні на вид твій оживає,
Хоч в жалощах живіше грає,
По-людськи вільно віддиха,
І того дива золотого
Зазнає, щастя молодого,
Бажаного, страшного того
Гріха!
ПМ- 22 Українська література 7 жовтня 2022 2\20
Іван Франко . Письменник, учений, громадський діяч.
Лірика збірки «З вершин і низин».
Домашнє завдання
Збірка «З вершин і низин» – це не звичайний збірник поезій, це поетичний архів, нагромаджений за 20 років творчості Франка-поета. Уже сам обсяг друкованого видання 1893 року – майже 500 сторінок – показує, що тут під одним дахом об’єднано матеріали, котрих могло б вистачити на 4 чи 5 «звичайних» поетичних книжок. Через свій обсяг, а також специфіку складу вона не передруковувалась в цілості. Початок «розграбуванню» цієї збірки поклав сам Франко, перевидавши цикл «Зів’яле листя» як «Перший жмуток» одноіменної збірки, виданої в 1896 році. Він також видавав окремо поему «Панські жарти».
ПМ - 22 Українська література 6 жовтня 2022 2\18
Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевіч)«Мартин Боруля»
Основне про життєвий і творчий шлях митця.
Мартин Боруля Іван Карпенко-Карий текст для читання
Іван Карпенко-Карий. Мартин Боруля (Аудіокнига)
ПМ- 22 Українська література 30 вересня 2022 2\16
Коментарі
Дописати коментар