ПМ - 19 Мистецтво 10 квітня 2020р.

ПМ-19 Мистецтво. 10 квітня  2020р.




Декоративно-ужиткове мистецтво Індії












П
ТЕМА УРОКУ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ
ПРИМІТКИ
1.
Декоративно-ужиткове мистецтво Індії.
Ювелірне мистецтво, прикраси долини Інду, царства Гандхара. Художні ремесла Індії. Рух Всесвіту в індійській музиці і танцях. 
 Підручники:
Масол 10-11 кл. ст 66 - 71.
Гайдамака п. 10, ст 77-83
опрацювати тему письмово у зошитах, в словнички виписати основні терміни.
Дати відповіді на запитання:
1. Які релігії вплинули на розвиток мистецтва індійського регіону?
2. Які особливості індійськокго декоративно-ужиткового мистецтва?
3. Які музичні інструменти поширено в Індії?
4. Підготовка до семінару у вигляді творчої роботи: Розробити проект рекламного буклету " Подорожуємо Індією"

конспект, письмові відповіді на запитання а також проект рекламного буклету надсилати на ел.пошту 

kisskac2107@gmail.com
за роботи будуть виставлені 
оцінки.






10.04.-16.04


1. 10-11-klas-mistectvo-masol-2018
(посилання на підручник Масол)
2.. 10-11-klas-mistectvo-gajdamaka-2019
(посилання на підручник Гайдамака)













З давніх часів Індія славиться своїми дорогоцінними каменями
перлами, коралами прикрасами із золота, срібла та інших металів.


Прикраси більш пізнього періодузокрема часів панування царства Гандхарадемонструють сильне елліністичний впливнадану греками.

У II – I ст. до н. е. із зростанням добробуту прикраси перестали 
бути розкішшю, доступною лише для обраних. Вони стали в
ишуканимивражаючи красою і тонкістю виконаної роботи.

В епоху імперії Великих Моголів відчутний вплив іранського 
стилю.

Головним центром виробництва ювелірних прикрас у сучасній 
Індії є Раджастан
Індійські ювеліри виготовляли витончені золоті і срібні вироби 
з тонким карбуваннямбронзові статуетки.


Ткацтво

Ткацтво було головною галуззю індійського ремесла протягом тисячоліть. Майстри ще в давнину досягли досконалості у виробництві незліченної кількості видів тканин з вовни, бавовни, шовку; грубих і таких прозорих, що крізь сім шарів тканини «видно родимки на тілі красуні». В європейські мови ще в давнину потрапили індійські слова для позначення деяких предметів одягу і тканин, наприклад, кашемір.
Ткацьке ремесло в Індії передається з покоління в покоління. Виробництво прекрасної бавовняної тканини, званої тут "сіті", зробила Індію відомою на весь світ. Головний виробник тканин ручної роботи у всій Індії - штат Тамілнад. Він відомий своїми яскравими сарі з бавовни і шовку. Краї багатьох з них оброблені контрастними тонами або прикрашені срібними і золотими нитками.

Традиція різьблення по дереву в Індії веде свою історію з давнини. Про існування цього мистецтва свідчать ранні храми. До сих пір дерев'яні храми з різьбленням збереглися в штатах Хімачал Прадеш і Уттар Прадеш.
 В Індії для кожного регіону характерний свій особливий стиль різьблення, що розвивався відповідно до місцевих традицій і з урахуванням порід дерева. Дерев'яні іграшки, ляльки, об'єкти релігійного значення і різьблення - ось зразки народної творчості.
Мистецтво різьблення по каменю виникло в Індії трохи пізніше різьблення по дереву. Привабливість каменю воістину вічна. Цьому мистецтву надавали заступництво і індуські і мусульманські правителі Індії. В Уттар Прадеш воно досягло художніх вершин під час могольского правління, коли був побудований Тадж Махал. Про владу майстрів над каменем найкраще свідчать архітектурні та скульптурні твори храмів Каджурахо. Складні різьблені кам'яні статуї Санчи - одні з найпрекрасніших у світі. Бодх Гая - місце паломництва буддистів - також має давню традицію різьблення по каменю.
 Особливе становище в художньому ремеслі Індії займає різьблення по слоновій кістці. Разом зі спеціями і мусліном, слонова кістка була одним з найцінніших товарів, що поставляються з Індії в країни стародавнього світу. Археологами виявлені експонати, що датуються II- I століттями до нашої ери, прекрасно виконані гребені, шпильки для волосся, палички для нанесення підводки очей, шахові фігурки та інші предмети користування.

І до цього дня це легендарне ремесло посідає одне з чільних місць серед провідних видів мистецтв Індії. Основною причиною цього є безперервне і ревне дотримання давніх традицій майстрів цього ремесла. Однак у зв'язку з нестачею такого цінного матеріалу і з метою збереження чисельності слонів урядом Індії була накладена заборона на використання слонової кістки. Ці обмеження сприяли застосуванню пластика, зовні схожого зі слоновою кісткою, а також використання кістки буйволів і верблюдів.
Це ще один вид індійського мистецтва, що виражається в глині. Гончарні вироби і кераміка утилітарні і часто декоративні, в той час як порцеляна та художні вироби належать царству мистецтва. Теракота також використовується в підношення численним богам індуїстського пантеону. Тому в кожному регіоні є свій відмітний дизайн, зміст і форма.
Гончарне мистецтво Індії - це давня форма ремесла, історія якого починається з незапам'ятних часів.
Гончарне ремесло, що зв'язує сучасність і минуле, і до цього дня є невід'ємною частиною життя індійців. Безліч стародавніх форм, технік і декоративних стилів досі застосовуються в гончарній справі.
Індійський Рада по ремісничим виробам - це зареєстрована некомерційна добровільна організація, що служить меті збереження ремесел і підвищення рівня життя ремісників. Рада керується групою добровольців, які обираються кожні два роки. Штаб-квартира розташована в Ченнаї. Рада в своєму розпорядженні має мережу рад по ремісничим виробам в десяти штатах, через яку здійснюється базова робота. Однак, відсутність Ради в будь-якому штаті не заважає проведенню необхідної роботи і там.
Головними завданнями Ради є забезпечення продажу та якості ремісничих виробів, отримання ремісниками гідної оплати праці та створення ситуації, при якій майбутні покоління ремісників вважатимуть вартим продовжити роботу в цій сфері. Крім того, Рада стежить за тим, щоб ремісники отримували адекватну сировину за стандартною ціною, допомагає вдосконалити інструменти і технології, працює над програмами зі створення громад, розробляє дизайн продукції і допомагає в збуті ремісничих виробів. 

Мистецтво 10-11 кл Масол








Мистецтво 10-11 кл Гайдамака









Коментарі



Коментарі