країнська література . Ольга Кобилянська
№
П\П
|
ТЕМА УРОКУ
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ
|
ПРИМІТКИ
|
1.
|
Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої
й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму.
Образи
нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти,
пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique»
|
Питання подані під таблицею.
|
08.04.-10.04
|
1.Ольга Кобилянська. Життя і творчість.
(посилання на біографію) 2.Impromtu phantasie Ольга Кобилянська (посилання на текст новели)
3. https://www.youtube.com/watch?v=fMYWN2GiBmU
(посилання на аудіотекст) |
https://www.youtube.com/watch?v=fMYWN2GiBmU(посилання на аудіотекст)
Увага! Виконання домашнього завдання є обовязковим! Роботи оцінюються, будуть виставлені оцінкі. Чекаю ваші роботи.
Письмові відповіді на запитання :
- Що ми дізналися з перших рядків нарису про головну героїню?
- Як ви розумієте слова «Вона бачила образи в тонах, відчувала образи в
тонах, переживала в уяві явища, котрі творила сама: казкові, фантастичні,
неможливі, і плакала з смутку невиявленого…»
- Прочитайте (розкажіть) уривок з тексту про випадок з жеребцем, що хотіла
показати О. Кобилянська, увівши такий епізод у свій нарис?
- Чому дівчина заплакала, коли «переїжджий стройник фортеп’ян грав»? Який твір він виконував?
- Яку пораду дав майстер дівчині? Знайдіть і зачитайте.
- Якою стала дівчина, коли виросла? Які таланти проявилися в ній? Знайдіть і прочитайте.
- Знайдіть, як характеризує свою героїню письменниця. У чому ж проявлялась
оригінальність героїні? Що то була за «плебейськість»?
- Як розмірковує дівчина про життя? Знайдіть і прочитайте.
- Чи навчилася героїня грати “ Impromtu phantasie ”?
Чи розвинула свої музичні
здібності?
- Яка основна думка твору?
Письмова вправа «Незавершене речення».
знайти в тексті і завершити речення:
11. Ніжна,
вразлива, немов мімоза, з сумовитими…
22.Годинами
перележування на спині в траві і вслухалась в дзвоніння якогось стародавнього
історичного…
33.Вона
бачила образи в тонах, відчувала образи в…
44.Штука,
яку я грав, зветься…
55.Коли
виростила була майже…
66.Вона
стала лише половиною тим, чим обіцювала стати...
77.Я
сама-то та ...
88.Я
вижидаю щастя щодня і ....
99.Я
відчуваю, як… лежить переді мною не як щось сумне..., але як один пишний
святочний день…
110. Я
не вчилась ніколи…
111.Я
що я маю помимо того не маю будучи, не маю в житті своїм ...
112. Коли
чую музику, готова я ....
Нарис – невеликий твір,
художньо-публіцистичного жанру, у якому зображено дійсні факти, події в житті конкретних людей. Найчастіше нариси присвячуються відтворенню сучасних подій чи зображенню
людей, яких особисто знав письменник.
Імпресіонізм – (від франц. impression — враження) — художній напрям, заснований на принципі
безпосередньої фіксації вражень, спостережень,
співпереживань. Імпресіонізм розвивається в останній третині XIX — на початку
XX століття. Спершу він виник у французькому живописі: у 1874 році в Парижі
серед інших творів експонувалася картина Клода Моне «Враження. Схід сонця»
(«Impression. Soleil levant»). Основний стильовий прийом імпресіонізму —
зображення не самого предмета, а враження від нього. Самі
митці-імпресіоністи досить точно виражали цей головний принцип напряму.
«Бачити, відчувати, виражати — в цьому все мистецтво», — проголошували Едмон і
Жюль Ґонкури.
Плебеї
– (лат., простонародний, від чернь, натовп)
1. Один із станів вільного населення в Стародавньому Римі, плебс; з 3 - 2 ст. до н. е. - повноправні громадяни незнатного походження.
2. За середньовіччя й пізніше - широкі верстви міської бідноти.
3. Назва людини неаристократичного походження.
1. Один із станів вільного населення в Стародавньому Римі, плебс; з 3 - 2 ст. до н. е. - повноправні громадяни незнатного походження.
2. За середньовіччя й пізніше - широкі верстви міської бідноти.
3. Назва людини неаристократичного походження.
Нарис “Impromtu phantasie”,
що в перекладі з французької
мови означає фантазія-експромт, був написаний у 1984 році. У творі О.
Кобилянська художньо відобразила чимало особливих переживань, які переповняли
чуйну душу. Творчість допомагала письменниці переносити страждання, білий папір
сприймав болі її серця, тугу за гармонійним, щасливим життям. Потяг до
естетичного, прекрасного, морально високого випливав у неї з любові до людей,
до життя, котре вона прагнула бачити ясним, мажорним. Ідеали добра й краси вона
шукала в народі і серед народу, утверджувала життя як діяння. Саме в таких
пошуках і народжується нарис, в центрі якого героїня (молода дівчина) з тонкою
душею, яка сприймає світ, як життєстверджуючу сонату.
Коментарі
Дописати коментар