М - 21Українська мова


М-21 Українська мова 16 грудня 2022


 

Тема. Контрольна робота  

                                                       Морфологічна норма 

Завдання контрольної роботи

І рівень

Завдання з вибором однієї правильної відповіді( кожна правильна відповідь на запитання 1-6 оцінюється в 0,5 бала).

1. До спільного роду належать усі іменники рядка:

А нероба, забіяка, лікар, бідолаха; 

Б учитель, суддя, тренер, сирота;

В ледащо, лівша, рева, листоноша;

Г староста, професор, важіль, базіка;

Д інженер, аташе, нездара, воєвода. 

2. Мають лише форму однини іменники рядка:

А  хребет, гопак, канікули, жито;

Б листя, бензин, студентство, картопля;

В Україна, чоло, прапор, людина;

Г граблі, вінчання, дріжджі, грип;

Д нога, обличчя, груди , сніг.

3. Не відмінюються іменники рядка:

А кенгуру, Онтаріо, турне, ательє;

Б бюро, журі, шитво, мотовило;

В графіті, вапно, жалюзі, мереживо;

Г олів’є, тире, інтерв’ю, вікно;

Д кімоно, прядиво, Рівне, людство.

4. Мають закінчення -а(-я) всі іменники  у формі родового відмінка однини рядка:

А на березі Буг.., не поставив дефіс.., більше кілограм..;

Б площа прямокутник.., ведення облік.., приїхав із Зеленоград..;

В колір прапор.., не вистачає літр.., кордони Ізраїл..;

Г вулиці Тернопол.., кабіна трактор.., отвір капіляр..;

Д вісь глобус.., довжина діаметр.., читання текст...

5. Морфологічну норму порушено в рядку:

А концерт Олега Білоноженко;

Б офіс Марини Козачук;

В вдячність Ірині Савченко;

Г практикум Олександра Авраменка;

Д роман Олександра Дюма.

 Прочитайте текст і виконайте завдання 6 до нього. 

  (1) І справді, ще до смерку примчав гонець із сусіднього зимівника. (2) Він сповістив, що кошовий Бородавка рихтує вісімдесят байдаків — іти морем на Туреччину. (3) Товариство відпливе за три дні. (4) Дев’ятеро молодих козаків поскакало з хутора найбистрішими кіньми. (5) А десятим скакав Михайлик. (6) Баскими кіньми домчали до перевозу, поромом перехопилися на той берег. (7) На березі ніде було пропхатися: вся Січ вийшла вантажити байдаки. (8) Козаки тягали невеличкі гармати-фальконети, приладнували їх по чотири, по шість на човен. (За В. Маликом)

6. У значенні іменника вжито прикметник

А сусіднього (1)

Б кошовий (2)

В молодих(4)

Г баскими (6)

ІІ рівень

Завдання на встановлення логічної відповідності( за правильно виконане завдання – 1 бал).

7. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.

1. Чоловічий

А цунамі, рагу, кашпо, алоє

2. Жіночий

Б фламінго, рантьє, конферансьє, НБУ

3. Середній

В Міссісіпі, івасі, УПА, фрекен

4. Спільний

Г Токіо, Сочі, Балі, інтермецо

 

Д протеже, жаднюга, задавака, нікчема

8. Установіть  відповідність між іменниками та відмінами, до яких вони належать.

1. Перша

А мати, розкіш, лінь, різь

2. Друга

Б військовий, черговий, поранений, полеглий

3. Третя

В вовченя, вим’я, тім`я, слоненя

4. Четверта

Г Дніпро, люстро, Дмитро, роззброєння

 

Д нездара, спідниця, кобила, Мотря

 

9. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).         

      Дослідження (1) вчених доводять, що людину, яка не привчила (2) себе працювати напружено, (3) долаючи звичку (4) зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.

А іменник

Б прикметник

В займенник

Г дієприкметник (форма дієслова)

Д дієприслівник (форма дієслова)

ІІІ рівень

Виконайте письмові завдання (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

10. Запишіть із поданими словами словосполучення прикметник + іменник, уживаючи іменники в називному відмінку однини, зазначте в дужках рід.

    Сибір, тюль, туш, кольрабі.

11.  Запишіть подані іменники в кличному відмінку однини. Складіть з одним записаним речення.

    Школяр, Ілля, Олеся, Олесь, Григір, Ігор, соколик, адміністратор, борець, швець, князь.

12. Знайдіть серед поданих речення, у яких порушено морфологічну норму. Відредагуйте, запишіть. Обґрунтуйте виправлення.

   1. Відповідь потрібно надіслати не пізніше ніж за десять днів до наради. 2. Ви дієте всупереч наших пропозицій. 3. Тут ви матимете консультації з усіх питань. 4. Лікарю Петренку! Скільки пацієнтів уклали декларацію? 5. Експедиція третій місяць мандрує по горах Кавказу.

ІV рівень

13. Творче завдання (змістовна, грамотна відповідь оцінюється в 3 бали).

Напишіть  мініроздум  на одну з тем: 

«Мій досвід дистанційного навчання», 

«Віртуальні подорожі під час карантину».

 

 


М-21 Українська мова 14 грудня 2022


 

Тема. Контрольна робота  

                                                       Морфологічна норма 

Завдання контрольної роботи

І рівень

Завдання з вибором однієї правильної відповіді( кожна правильна відповідь на запитання 1-6 оцінюється в 0,5 бала).

1. До спільного роду належать усі іменники рядка:

А нероба, забіяка, лікар, бідолаха; 

Б учитель, суддя, тренер, сирота;

В ледащо, лівша, рева, листоноша;

Г староста, професор, важіль, базіка;

Д інженер, аташе, нездара, воєвода. 

2. Мають лише форму однини іменники рядка:

А  хребет, гопак, канікули, жито;

Б листя, бензин, студентство, картопля;

В Україна, чоло, прапор, людина;

Г граблі, вінчання, дріжджі, грип;

Д нога, обличчя, груди , сніг.

3. Не відмінюються іменники рядка:

А кенгуру, Онтаріо, турне, ательє;

Б бюро, журі, шитво, мотовило;

В графіті, вапно, жалюзі, мереживо;

Г олів’є, тире, інтерв’ю, вікно;

Д кімоно, прядиво, Рівне, людство.

4. Мають закінчення -а(-я) всі іменники  у формі родового відмінка однини рядка:

А на березі Буг.., не поставив дефіс.., більше кілограм..;

Б площа прямокутник.., ведення облік.., приїхав із Зеленоград..;

В колір прапор.., не вистачає літр.., кордони Ізраїл..;

Г вулиці Тернопол.., кабіна трактор.., отвір капіляр..;

Д вісь глобус.., довжина діаметр.., читання текст...

5. Морфологічну норму порушено в рядку:

А концерт Олега Білоноженко;

Б офіс Марини Козачук;

В вдячність Ірині Савченко;

Г практикум Олександра Авраменка;

Д роман Олександра Дюма.

 Прочитайте текст і виконайте завдання 6 до нього. 

  (1) І справді, ще до смерку примчав гонець із сусіднього зимівника. (2) Він сповістив, що кошовий Бородавка рихтує вісімдесят байдаків — іти морем на Туреччину. (3) Товариство відпливе за три дні. (4) Дев’ятеро молодих козаків поскакало з хутора найбистрішими кіньми. (5) А десятим скакав Михайлик. (6) Баскими кіньми домчали до перевозу, поромом перехопилися на той берег. (7) На березі ніде було пропхатися: вся Січ вийшла вантажити байдаки. (8) Козаки тягали невеличкі гармати-фальконети, приладнували їх по чотири, по шість на човен. (За В. Маликом)

6. У значенні іменника вжито прикметник

А сусіднього (1)

Б кошовий (2)

В молодих(4)

Г баскими (6)

ІІ рівень

Завдання на встановлення логічної відповідності( за правильно виконане завдання – 1 бал).

7. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.

1. Чоловічий

А цунамі, рагу, кашпо, алоє

2. Жіночий

Б фламінго, рантьє, конферансьє, НБУ

3. Середній

В Міссісіпі, івасі, УПА, фрекен

4. Спільний

Г Токіо, Сочі, Балі, інтермецо

 

Д протеже, жаднюга, задавака, нікчема

8. Установіть  відповідність між іменниками та відмінами, до яких вони належать.

1. Перша

А мати, розкіш, лінь, різь

2. Друга

Б військовий, черговий, поранений, полеглий

3. Третя

В вовченя, вим’я, тім`я, слоненя

4. Четверта

Г Дніпро, люстро, Дмитро, роззброєння

 

Д нездара, спідниця, кобила, Мотря

 

9. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).         

      Дослідження (1) вчених доводять, що людину, яка не привчила (2) себе працювати напружено, (3) долаючи звичку (4) зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.

А іменник

Б прикметник

В займенник

Г дієприкметник (форма дієслова)

Д дієприслівник (форма дієслова)

ІІІ рівень

Виконайте письмові завдання (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

10. Запишіть із поданими словами словосполучення прикметник + іменник, уживаючи іменники в називному відмінку однини, зазначте в дужках рід.

    Сибір, тюль, туш, кольрабі.

11.  Запишіть подані іменники в кличному відмінку однини. Складіть з одним записаним речення.

    Школяр, Ілля, Олеся, Олесь, Григір, Ігор, соколик, адміністратор, борець, швець, князь.

12. Знайдіть серед поданих речення, у яких порушено морфологічну норму. Відредагуйте, запишіть. Обґрунтуйте виправлення.

   1. Відповідь потрібно надіслати не пізніше ніж за десять днів до наради. 2. Ви дієте всупереч наших пропозицій. 3. Тут ви матимете консультації з усіх питань. 4. Лікарю Петренку! Скільки пацієнтів уклали декларацію? 5. Експедиція третій місяць мандрує по горах Кавказу.

ІV рівень

13. Творче завдання (змістовна, грамотна відповідь оцінюється в 3 бали).

Напишіть  мініроздум  на одну з тем: 

«Мій досвід дистанційного навчання», 

«Віртуальні подорожі під час карантину».

 

 


М-21 Українська мова 8 грудня 2022 


 

Дієслово та його форми

Домашнє завдання
1. Опрацювати лекцію в конспект, вивчити правила.

2. Виконати вправу 7 ст49( скрін сторінки після поезентації)














М-21 Українська мова 7 грудня 2022


  Числівник.

Складні випадки узгодження й 

відмінювання числівника

Домашнє завдання:

1. Опрацювати конспект  письмово в зошиті, накреслити таблицю.

2. Виконати впр. 5ст 36 (тестова форма), впр 7.

Kisskac2107@gmail.com 

 Числівник – це самостійна змінна частина мови, що позначає:

 абстрактне число;

 кількість однорідних предметів;

 кількість частин від цілого;

 місце предмета в ряду однорідних при лічбі;

 відповідає на питання скільки? котрий? котра? котре?

Наприклад: один, п’ять, декілька, дві третіх, двадцятий.



Система числівників базується на:

1. десяти назвах чисел першого десятка: один, два, три, чотири, п’ять, 

шість, сім, вісім, дев’ять, десять;

2. шести числових назвах: нуль, сорок, сто, тисяча, мільйон, мільярд.

Виняток становить лише невелика група неозначено-кількісних числівників, які 

утворюються від інших коренів, н-д.: мало, багато, кілька, стонадцять тощо.

Назви більйон, трильйон – це вже наукові терміни.

Систему числівників українська мова успадкувала від давньоруської, хоч назви 

одиниць вищого розряду давньоруська мова мала свої:

 10 000 – тьма

 100 000 – легіон

 1 000 000 – леодр

 10 000 000 – ворон

100 000 000 – колода.

За значенням і граматичними ознаками числівники поділяються на кількісні 

і порядкові.

1. Кількісні числівники означають:

 назви абстрактних чисел (з іменниками, як правило, не сполучуються), 

наприклад: два, сто, тисяча дев’яносто;

 кількість предметів (уживаються при іменниках), наприклад: п’ять сосен, 

тринадцяте жовтня.

Кількісні числівники змінюються за відмінками, але не мають роду і числа, крім 

числівників: один, одні; два, дві; обидва, обидві; півтора, півтори.

Кількісні числівники поділяються на:

 власне кількісні (один, сім, двадцять, сто);

 дробові (три сотих, одна четверта);

 збірні (троє, дев’ятеро);

 неозначено-кількісні (мало, кілька, небагато).

До власне кількісних числівників належить насамперед 40 числових назв:

1) назви чисел від 1 до 10;

2) назви десятків від 10 до 100;

3) назви сотень від 100 до 1000 (в т. ч. тисяча);

4) мільйон, мільярд, нуль.

Комбінуючи ці сорок чисел, можна отримати всі інші кількісні поняття.

Дробові числівники служать для вираження тієї чи іншої кількості частин 

від цілого.

До дробових числівників належать:

1) не лише сполучення кількісних числівників з порядковими (одна сьома, дві 

десятих);

2) а й невелика кількість простих та складних числівників (пів – виділяє 

О. Пономарів, півтора, півтораста).

Значення дробових числівників можуть передавати іменники половина (одна 

друга), третина (одна третя), чверть (одна четверта).

Збірні числівники означають певну кількість предметів як сукупність, як 

одне ціле і доповнюють систему власне кількісних числівників 

синонімічними назвами.

Творяться від основ кількісних числівників, що позначають цілі числа у межах 

двох десятків та числівника тридцять, тобто до збірних числівників належать:

Двоє (двійко), троє (трійко), четверо (четвірко), п’ятеро (п’ятірко), шестеро, 

семеро, восьмеро, дев’ятеро, десятеро, одинадцятеро, дванадцятеро, 

тринадцятеро, чотирнадцятеро, п’ятнадцятеро, шістнадцятеро, 

сімнадцятеро, вісімнадцятеро, дев’ятнадцятеро, двадцятеро, тридцятеро, а 

також числівники обоє, обидва, обидві.

Збірні числівники не можуть бути компонентом складених кількісних числівників, 

тобто не є нормативними словосполучення двісті восьмеро.

Неозначено-кількісні числівники позначають точно не визначену кількість.

До них належать: мало, чимало, багато, небагато, кілька, декілька, 

кільканадцять, кількадесят, стонадцять.

Цікава природа слів мало, чимало, багато, небагато, які можуть сполучатися і з 

абстрактними та речовинними іменниками (мало уваги – декілька уваги?, багато 

цукру – кілька цукру?), й виступати в ролі прислівників при дієсловах 

(мало говорити, багато їсти тощо).

У ролі неозначено-кількісних числівників можуть виступати й такі іменники, 

як безліч, сила, тьма, прислівники досить, достатньо, коли вони сполучаються 

з іменником в родовому відмінку 

(безліч тіней, тьма помідорів, досить повеней, достатньо паралелей).

2. Порядкові числівники означають:

 порядок предметів при лічбі (перший день, п’ятий студент, сьомий вояк);

 відповідають на питання котрий? котра? котре?

 утворюються від основ кількісних за допомогою закінчень –ий, –а, –

е (десятий, десята, десяте).

Крім числівників перший, другий, які утворилися від іншої основи та 

числівників третій, четвертий, основа яких зазнала певних змін).

Порядкові числівники змінюються за родами, числами і відмінками як 

прикметники (перший виступ, перше заняття, перші успіхи, перша доповідь, 

першої доповіді, на першій доповіді).

За будовою числівники поділяються на прості, складні і складені.

Простими є числівники, що мають один корінь. Це успадковані українською 

мовою з давньоруської мови:

 назви чисел першого десятка (один – десять);

 числівники сорок, сто, тисяча;

 збірні числівники двоє – десятеро;

 неозначено-кількісні багато, кілька, декілька;

 запозичені з французької мови мільйон, мільярд.

Складними називаються числівники, які в одному слові об’єднують два корені. 

Складними є:

 назви чисел другого десятка (одинадцять – дев’ятнадцять);

 назви десятків (двадцять – дев’яносто, крім сорок);

 назви сотень (двісті – дев’ятсот);

 збірні (одинадцятеро – двадцятеро, тридцятеро);

 дробові (півтора, півтораста);

 неозначено-кількісні (кількадесят, кільканадцять, кількасот).

Складеними називаються числівники, що складаються з двох і більше простих чи 

складних числівників: сто двадцять п’ять, тридцять другий.





М - 21 Уккраїнська мова 30 листопада 2022

  Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки

Домашнє завдання:

1. Опрацювати параграф 9-10 ст. 29-30, правила утворення ступенів порівняння прикметників записати в зошит.

2. Впр. 5 ст 31-32 в тестовій формі, впр. 7 письмово 1( а і б) 

  1. Розділ мовознавства, що вивчає відомості про частини мови, … .

  1. Прикметник — це … частина мови.
  2. Прикметник вказує… .
  3. Морфологічні ознаки прикметника.
  4. Синтаксична роль прикметника.
  5. За розрядами прикметник поділяється 

6.Який розряд прикметника утворює ступені порівняння?

7 Назвіть ступені порівняння прикметника.

8.Назвіть форми ступенів порівняння прик­метника.

9.На які групи поділяються прикметники?

Прикметник – це самостійна частина мови, яка передає ознаку предмета і відповідає на питання який? чий?

Усі прикметники української мови поділяються на три групи: якісні, відносні та присвійні.

Якісні прикметники мають ступені порівняння.

Ступені порівняння прикметників

ЗвичайнийступіньВищий ступіньНайвищий ступінь
Проста формаСкладена формаПроста формаСкладна формаСкладена форма
НульовийОснова прикметника звичайного ступеня + суфікси –іш-, -ш-Прикметник звичайного ступеня + слова більш, меншОснова простої форми прикметника вищого ступеня + префікс найПроста форма найвищого ступеня + префікси як, щоПрикметник звичайного ступеня + слова найбільш, найменш
веселийВесел+іш-ийБільш веселийнайвеселішийякнайвеселішийНайбільш веселий

 Прикметники хороший, гарний, поганий, великий, малий утворюють ступені порівняння від інших основ

Запишіть в зошити:

Хороший – кращий

гарний – кращий

поганий – гірший

великий – більший

малий – менший

Не мають ступенів порівняння якісні прикметники, які називають:

а) абсолютні ознаки (мертвий, босий, лисий);

б) масті коней (вороний, чалий, гнідий);

в) кольори, утворені від назв предметів (бузковий – від бузок, бордовий – від бордо (вино));

г) складні назви кольорів і смаків (світло-зелений, гірко-солоний);

д) прикметники, які виражають міру ознаки певними префіксами і суфіксами (премудрий, холоднуватий)

Утворити всі можливі форми вищого ступеня від поданих нижче прикметників

Зелений, тугий, тонкий, живий

ІІІ. Утворити всі можливі форми найвищого ступеня від поданих нижче прикметників

Темно-синій, розумний, солодкий, твердий

Зверніть увагу на фонетичні зміни, які можуть відбуватися при утворенні ступенів порівняння прикметників

Запишіть в зошити:

зьк, жк, г + ш = жч

близький – ближчий

тяжкий – тяжчий

дорогий – дорожчий

с, ст + ш = щ

високий – вищий

товстий – товщий


Від поданих слів утворити вищий ступінь порівняння прикметників, записати в одну колонку форми з суфіксом –ш-, а в другу – із суфіксом –іш-.

Далекий, широкий, дешевий, новий, старий, рідкий, гіркий, тонкий, товстий, глибокий, зелений, тихий.









М-21 Українська мова 23 листопада 2022 2/24

  

                                                       Прикметник.

Відмінкові  закінчення  прикметників.
Прикметники, що перейшли в іменники.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати конспект(визначення, таблиця відмінків)
2. впр. 7 ст.28. Виконати завдання А та Б.










1. Назвіть у кожному рядку зайве слово. Поясніть свій вибір

1) лід, льодове, льодовиковий,

2) синь, синька, синій;

3) золотий, золотити, позолотила;

4) малюнок, мальовничий, малювання;

5) далеко, здалеку, далекими.

- Що спільного між словами в кожному рядку?

2. Від поданих слів змоделюйте прикметники зі значенням здрібнілості. За допомогою яких суфіксів можна утворити такі форми?

Малий, старий, вузький, високий, глибокий, худий.

3. Втомлений, солодкий, крихкий, озоновий, звірячий, щедрий, валютний, осінній, гарний, люблінський, вдалий, гордий, шкільний, кінний, Іванів, тривалий, україн­ський, китайський, милий.


Можна утворити ступені порівняння прикметниківНе можна утворити ступенів порівняння прикметників

Відмінювання прикметників

Прикметники, змінюючись за родами, відмінками й числами, відповідають на такі питання:

1)називний— який? яка? яке? які?;
2)родовий— якого? якої? якого? яких?;
3)давальний— якому? якій? якому? яким?;
4)знахідний— який? або якого? яку? яке? які? або яких?;
5)орудний— яким? якою? яким? якими? ;
6)місцевий— (на) якому? якій? якому? яких?

Усі прикметники відмінюються за одним зразком без винятків. Є лише невелика різниця у вживанні букв а, у, е, и та я, ю, є, і в закінченнях твердої і м’якої груп.

До твердої групи належать прикметники з основою на будь-який твердий приголосний: гарячий, чужий, короткий, зелений, братів, сестрин.

До м’якої групи належать прикметники з основою на м’який [нˊ]: синій, давній, ранній, пізній. Сюди належать також безкраїй, довговіїй, короткошиїй з основою на [й].

Нижче в таблиці наведено буквені (не звукові) закінчення прикметників за родами, числами і групами.

У середньому роді прикметники мають такі самі закінчення, як і в чоловічому, за винятком лише називного й знахідного відмінків, де в середньому роді виступає закінчення  (): зелене, синє.

ВідмінкиЧоловічий рідЖіночий рідМножина
Тверда група
(жовтий)
М’яка група
(синій)
Тверда група
(жовта)
М’яка група
(синя)
Тверда група
(жовті)
М’яка група
(сині)
Н.-ий,-ій
Р.-ого-ого-ої-ої-их-іх
Д.-ому-ому-ій-ій-им-їм
Зн.Як у називному або родовому відмінкуЯк у називному або родовому відмінку
Ор.-им-ім-ою-ою-ими-іми
М. (на)-ому/ -ім-ому/ -ім-ій-ій-их-іх

М- 21 Українська мова 16 листопада 2022 2\22

 Риторичні фігури. Риторичне запитання.


Домашнє завдання

1. Опрацювати лекцію в конспект, знати основні поняття.

2. Написати власне висловлювання (завдання подане нижче на слайді)

















М- 21 Українська мова 9 листопада 2022 2\20

 Засоби мовного  вираження промови. 

Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні

Письмово виконати впрву 2 на останньому слайді.













М - 21 Українська мова  26 жовтня 2022   2\18


 

 Поняття мовної стійкості. Джерела,що живлять мовну стійкість.


Завдання:

1.Опрацювати сторінку 4 підручника (О.Авраменко 11 клас),скласти стислий конспект прочитаного.

2. Виконати вправу 2,с.4-5,вправу 3,с.5 (усно),вправу 6,с.9(А,Б-усно).
    

3.Виконати вправу 5,с.6-8 письмово в зошиті та відправити на вайбер. 


Теоретична частина:
-         прочитати:

-переглянути відео:

"Олександр Авраменко – відомий дослідник і популяризатор української мови про український правопис".



-відео до вправи 6 "Ірма Вітовська: Українська мова зараз стала самозбереженням нації!"




М - 21 Українська мова  19 жовтня 2022  2\16

 

Контрольна робота №6

Практична риторика 

Тести


Оцінювання: 1-14 – 0, 5 б., 15-16 – 1 б., 17 – 2 б., 18 – 1 б.

1. Риторика – це

а) наука про правильне застосування міміки та жестикуляції  

б) наука про культуру спілкування та мовлення

в) наука про правильну артикуляцію звуків мовлення

г) наука і мистецтво переконувати співрозмовників

2. Тема виступу – це

а) висловлення й аргументація своїх думок

б) роз’яснення, тлумачення, інтерпретація подій та фактів

в) те, про що ведуть мову

г) узагальнюючі думки, що мають лаконічну форму

3. Завершіть подане твердження:  Теза – це…

а) сукупність мовленнєвих дій людини

б) думки, істинність яких уже доведена чи перевірена

в) думка, істинність якої треба довести

г) аргументоване відстоювання свого погляду на ту чи іншу проблему

4. Засоби мовного вираження – це:

а) поза й міміка оратора

б) тропи та риторичні фігури

в) жести оратора

г) взаємозв’язок і взаємовплив учасників спілкування

5. Вкажіть рядок, у якому наведено риторичне запитання.

а) Дядьку, а ви мені не можете дати “Пригоди Тома Сойєра”? (М.Стельмах.)

б) Як тебе хоч звати, земляче? (Григір Тютюнник.)

в) Чого являєшся мені у сні...(І.Франко).

г) Та скажи-бо, дівчино, з якого ти села, чи з Бієвець, чи з Дешок? (І.Нечуй-Левицький.)

6. До інформаційних публічних виступів НЕ належить:

а) інструкція

б) повідомлення

в) бесіда

г) представлення

7. До діалогічних публічних виступів  належить:

а) похвала

б) характеристика

в) інструкція

г) інтерв’ю

8. Вкажіть вид бесіди, якого не існує.

а) повсякденна

б) ділова

в) навчальна

г) побутова

9. Вкажіть, що не належить до офіційних листів.

а) лист-подяка

б) лист-прохання

в) лист-інструкція

г) лист-запрошення

10. Письмовий оцінювальний жанр, мета якого — оцінити мистецький чи науковий твір - це...

а) анотація

б) рецензія

в) характеристика

г) похвала

11. До оцінювальних жанрів належить:

а) осуд

б) характеристика

в) повідомлення

г) листування

12. Невелика доповідь з якогось окремого питання - це...

а) повідомлення

б) інформація

в) пояснення

г) доповідь

13. Помилковою є етикетна форма 

а) Перепрошую! 

б) Пробачте! 

в) Вибачте! 

г) Вибачаюсь!

14. Урочистий відтінок мають дієслівні форми 

а) порвіте, окропіте

б) порвіть, окропіть

в) порвеш, окропиш

г) порви, окропи

15. Основними етикетними жанрами вважають (2 правильні відповіді)

а) привітання 

б) похвала

в) вибачення

г) докір

16. До основних діалогічних жанрів НЕ належать (2 правильні відповіді)

а) бесіда

б) телефонна розмова

в) монолог

г) рецензія

17. Установіть відповідність між рядами словосполучень та стилями мовлення, до яких вони належать

1)    офіційно-діловий                    а) гостра зацікавленість, офіційний Київ

2)    розмовний                               б) хуртовина айстр, осінні карнавали

3)    публіцистичний                      в) знищувати докази злочину, згідно з планом

4)    художній                                 г) гнутися в дугу, виводити на чисту воду

 д) залити за шкуру сала, романтичні балади

18. Написати привітання подрузі (другові) з днем народження або отриманням грамоти, свідоцтва, диплома тощо.

 

М - 21 Українська мова 12 жовтня   2\14

 Написання есе. "Мовна мода"

Домашнє завдання:

1. Опрацювати презентацію, знати струтуру і принципи побудови есе
2. Написати есе на тему : "Мовна мода - це добре, чи погано?"



















МОВНА МОДА

 Мовна мода ---- це стиль у якому розмовляють люди між собою. У сучасному світі стало дуже популярним те, що раніше вважалося дивниим. Люди мочали використовувати більше діалектів і запозичених слів з інших мов. Мовною модою є якраз використання цих іншомовних та хайпових слів для спілкування сучасної молоді. Це майже те саме, що і мода серед одягу (сьогодні круто ходити у джинсах, а завтра у спортивних штанах із пробитими колінами).


М - 21 Українська мова 5 жовтня 2022    2\12

Полемічні прийоми. Мистецтво відповідати на запитання.

Домашнє завдання

1. Опрацювати лекцію, правила ведення полеміки записати в зошит.

Матеріал до уроку - презентація

2. Прочитайте вислови видатних людей, з’ясуйте їх значення. Як ви розумієте сказане.Пояснити письмово.

– «Ніщо не ціниться так дорого і не коштує так дешево, як ввічливість»  (М. Сервантес)

 – «Хочеш бути розумним, навчатися розумно записувати, уважно слухати, спокійно відповідати і прийняти розмову, коли більше нічого сказати». (І. Лафатер)

– «Привітність і ввічливість – найкращі засоби боротьби з нечемністю» (І. Моман)

 М - 21 Українська мова 28 вересня 2022

Тема: Суперечка як вид комунікації.

Домашнє завдання 

1. Опрацювати лекцію, записати основні види суперечки, вміти їх розрвзняти.

Матеріал до уроку - презентація

2. Тест 

Завдання необхідно виконати до  29 вересня 17:00

Код доступу 7986637
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Коментарі