М-18 Українська мова 25 березня 2020р.

                             Українська мова.
                                 



П\П
ТЕМА УРОКУ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ
ПРИМІТКИ
1.
Тире у складному реченні.
Розділові знаки при прямій  мові.
  Українська мова Авраменко 11 кл.
Опрацювати параграф 42, 43ст.140 - 148
Параграф 42: В зошит накреслити схему -таблицю "Тире у різних видах складних речень"
Виконати вправи : 5(у вигляді тестів),- в зошит впр.7(письмово)
Параграф 43: Схематичне зображення прямої мови у зошит(письмово)
вправа 5(тести)-в зошит
вправа 7 (письмово)
Завдання виконується в окремому зошиті(під час карантину ведеться окремий зошит)


25.03.-27.03

11-klas-ukrajinska-mova-avramenko-2019(посилання на підручник)

11-klas-ukrajinska-mova-avramenko-2019(посилання на підручник)

Пряма мова — це передане дослівно чуже мовлення. Пряму мову супроводжують
слова автора. Слова автора вказують на того, кому належить пряма мова. Вони можуть

передавати й обставини, за яких відбувається мовлення. Пряма мова може бути оформ-
лена як одним реченням, так і декількома, наприклад: «Цікаво! Вельми цікаво, — гладив

він борідку. — Ширина плечей — майже 70 см. Отож, Іване, я чекаю вас завтра на перше
тренування» (О. Гаврош).
Пряму мову записують у рядок або з абзацу. Для схематичного зображення речень з
прямою мовою використовують такі символи: А (а) — слова автора; П (п) — пряма мова.
«П», — а. «Світ не без добрих людей», — сказав батько.
«П! (?/ ...)» — а. «О котрій розпочнеться перерва?» — запитав колега.
А: «П». Диспетчер сказала: «Усі рейси на завтра скасовано».
А: «П! (?/ ...)» Олег прокричав: «Пасуй мені, я відкритий!»
«П, — а, — п». «Цю дівчину, — сказав син, — я ні з ким не сплутаю».

«П! — а. — П! (? /...)» «Я знаю його! — вигукнув брат. — Він ходить до мого спорт-
клубу!»

«П». — «П?» — «П...» «Прошу... намалюй мені баранця». — «Га?» — «Намалюй мені

баранця...»

«П, — а: — П». «Чекатиму тебе надворі, — сказала Ольга й згодом додала: —

Не барися».

Зверніть увагу на останню схему в таблиці. Якщо слова автора складаються з двох
частин «сказала й додала» («промовив і докинув», «спочатку запитав боязко, а потім уже
сміливіше додав» і под.), то після них треба поставити двокрапку й тире, а другу частину
прямої мови почати з великої літери.



Картинки по запросу "тире у складному реченні"




Повторити сполучники у складних реченнях
Картинки по запросу "тире у складнопідрядному реченні"
Картинки по запросу "тире у складнопідрядному реченні"

Коментарі