М-19. Українська мова.26 березня 2020р.

Українська мова. М-19. 26 березня 2020р.


П\П
ТЕМА УРОКУ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ
ПРИМІТКИ
1.
Написання слів
іншомовного
походження. Правило «дев’ятки».

  Українська мова Авраменко 10 кл.
Опрацювати параграф 42  ст.127.
В зошиті скласти схематичну таблицю про основні правила правопису іншомовних слів. Вивчити їх.
Виконати впарву 4 ст 129 письмово у зошит, впр.5, теж у зошит, лише відповіді.
Вправа наведена нижче виконується в зошиті, і надсилається на електрону пошту.
kisskac2107@gmail.com
Завдання виконується в окремому зошиті(під час карантину ведеться окремий зошит)


26.03.-30.03

Увага!Скріни потрібних сторінок  
Додаються нижче.👇👇👇
Слова іншомовного походження все більше входять у життя сучасного українця. Це пов’язано з розвитком техніки, інформаційних технологій та глобалізацією суспільного простору.
Для назви понять, що не мають відповідників власне українського походження виправдано використовувати іншомовні слова як в усному, так і в писемному мовленні. Написання слів іншомовного походження має деякі особливості, що регламентуються орфографічними правилами (та винятками з цих правил).(параграф 42. Авраменко О. 10 кл)

Пра́вило дев'я́тки — правописне правило української мови.

У чинному правописі забороняє писати літеру «і» в запозичених загальних назвах після 9 приголосних, а саме: дтзсцжшчр — перед наступною літерою, що позначає приголосний звук (крім «й»): сигнал, динамо, режим, дизель, зиґзаґ, принтер, диджиталізація тощо — а не сігналдінаморежімдізельзіґзаґпрінтердіджіталізація.
Якщо після і в іншомовному слові йде літера, що позначає голосний звук, то правило дев'ятки не діє. Наприклад: діадема, діоптрія, тіофен, станція, адажіо, Чіо-чіо-сан. Після приголосних у кінці невідмінюваних слів також пишеться літера «і»: колі́брі, парі́, фрі, таксі́ (але таксист).
З и, а не з і пишуться також слова церковного вжитку: дияконєпископєпитиміяєпитрахилькамилавкамитрамитрополитхристиянство тощо.
Умовна фраза для запам'ятовування: "Де ти з'їси цю чашу жиру".


Завдання, яке треба надіслати для перевірки:


Запишіть слова, уставивши, де потрібно, літери: 
и, і (пункт А); 
ь, апостроф (пункт Б); 
пропущену букву на позначення приголосного (пункт В). 
А. Л..сабон, Т..бет, г..бр..д, ц..л..ндр, аж..отаж, пац..єнт, ульт..матум, конс..стенц..я, ор..г..нал, ф..з..ка, ф..з..оном..я, інс..нуац..я, к..пар..с, тр..умф, т..тан, г..габайт, в..заж..ст, асорт.. , д..спетчер, верн..саж. 
Б. П..єдестал, барел..єф, бул..йон, конферанс..є, кур..йоз, кур..єр, ател..є, суб..єкт, к..янті, прем..єра, кеш..ю, інтерв..ю, шифон..єр, дистриб..ютор, Х..юстон, вар..єте, конс..єрж, н..юанс, грав..юра, бракон..єр.
 В. Сюр..еалізм, тон..а, гет..о, ім..унітет, хоб..і, оперет..а, ван..а, Ген..адій, ан..отація, ем..ігрант, ім..ігрант, конфет..і, мул..а, ал..ея, ір..еальний, гол..андець, міс..іонер, марок..анець, буд..изм, одіс..ея. 
Увага! Роботи в домашньому завданні  є обовязковими до виконання  і будуть перевірені після карантину.



Коментарі