ПМ-19 Українська мова 29 квітня 2020р

Українська мова. ПМ-19.  29 квітня 2020р.



П\П
ТЕМА УРОКУ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ
ПРИМІТКИ
1.

Дискусія на тему: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?», «Мовна мода – це добре чи погано?». (на вибір)

 
Опрацювати лекцію.
Визначення  виписати в зошит, вивчити. 
Скласти дискусію на тему: 

«Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?»

Студенти під № 1 - ви будете експертами й виступатимете  за позицією «за заощадження».
студенти під № 2 - ви будете експертами й виступатимете  за позицією «проти, гроші щоб їх витрачати».
Обираєте свою позицію, викладаєте, аргументуєте, підводите підсумок.

Виконані роботи  надіслати на ел.пошту kisskac2107@gmail.com
Завдання є обов язковим до виконання!
.Завдання виконується в окремому зошиті(під час карантину ведеться окремий зошит)


29.04.-4.05

1.10-klas-ukrajinska-mova-avramenko-2018(посилання на підручник

Скільки людина живе - стільки спілкується, і цей процес спілкування (усі його види) називається комунікацією. Комунікація - це спілкування друзів, комунікація - це навчання, комунікація - це виступ адвоката на суді, комунікація - це привітання із днем народження, комунікація - це розмова з подругою по телефону.
Але кожна людина - це особистість, яка має власну думку. Так чи інакше, люди об'єднані в колективи - класи, сім'ї, організації, установи, які налічують від двох осіб до 2 тис. осіб. Виникає необхідність вирішення певних питань. А в кожній ситуації, яка вимагає прийняття рішення, рано чи пізно настає момент, коли необхідно вибирати один з альтернативних способів дії.
Є рішення, які приймаються дуже швидко: що з'їсти на сніданок, коли встати, щоб не запізнитись на урок. Але є важливі рішення, які призводять до різних наслідків. І тоді людина вдається до дискусії.
Дискусія (discussio) - розгляд, дослідження 
Дискусія - публічне обговорення певного суперечливого питання чи проблеми.
Отже, форма проведення обговорення - це дискусія. Існують різні методи ведення дискусій:
«Мозковий штурм» - це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішення, в якому шляхом вільного висловлювання здійснюються думки всіх учасників.
Принцип «мозкового штурму» простий. Ви збираєте групу учасників дискусії, ставите їм задачу та просите всіх учасників висловити свої думки з приводу рішення цієї задачі: ніхто не має права висловлювати на цьому етапі свої думки про ідеї інших чи давати їм оцінку.
За кілька хвилин можна отримати велику кількість ідей, які служитимуть основою для вироблення найбільш розумного рішення.
«Дерево рішень» (метод усіх можливих варіантів). Суть методу та його мета
Ця методика застосовується при аналізі ситуацій і допомагає досягти повного розуміння причин, які призвели до прийняття того чи іншого важливого рішення в минулому.
Учасники дискусії розуміють механізм прийняття складних рішень, а викладач із великою точністю заносить у колонки переваги й недоліки кожного з них. У ході обговорення учасники дискусії заповнюють таблицю.
Дебати. Суть методу та його мета
Мета учасника дебатів - переконати інших у тому, що його підхід до рішення проблеми правильний.
Проведення дебатів є ефективним засобом навчання учасників дискусії вмінню зрозуміло й логічно сформувати свою позицію, віднаходити переконливі факти та доводи на свою підтримку.
Наприкінці дебатів учасники дискусії повинні оцінити наслідки реалізації позиції супротивника. При цьому, можливо, треба буде оцінити діючий закон або політику, що проводиться.
Дискусія у стилі телевізійного ток-шоу. Суть методу та його мета
Ця форма дискусії об'єднує в собі переваги лекції та дискусії у групі. Група із 3-5-ти осіб веде дискусію на заздалегідь вибрану тему у присутності аудиторії. Глядачі вступають в обговорення пізніше: вони висловлюють свої думки або ставлять запитання учасникам бесіди.
Ток-шоу дає можливість чітко виразити різні точки зору на задану тему, але для цього основні учасники обговорення повинні бути добре підготовлені. У всіх рівні умови - 3-5 хвилин. Ведучий повинен слідкувати, щоб учасники не відхилялись від заданої теми. Ток-шоу добре проводити спареними уроками (1,5 год.)
Культура мовлення під час ведення дискусій
Важливе місце після логіки та організації дискусії займає культура мовлення. Адже не так уже й багато людей у ході суперечки вміють дотримуватись елементарної культури мовлення. Це в першу чергу стосується використання необразливих, дипломатичних формулювань і т. п., це стосується вміння лаконічно висловлювати свою думку, не допускати двозначного трактування своїх висловлювань і позицій.
Важливе місце також слід приділити часу виступів сторін, які ведуть дискусію. Не можна допускати, щоб одна сторона мала більше часу для виступу.
Не можна допускати, щоби якась зі сторін переходила на силові методи ведення дискусії. Сила голосу - це ще не вирішення проблеми, це не наближення до найкращого розв'язання суперечки. У жодному разі не можна під час дискусій використовувати недозволені методи ведення суперечок: ображати один одного, натякати на якісь певні негативні сторони один одного, не маючи конкретних доказів чи відносячи до суперечки речі, які не мають логічного стосунку до питань, що розглядаються..
 основні правила ведення дискусії :
  • Говорити по черзі.
  • Не переривати того, хто говорить.
  • Критикувати ідеї, а не особу.
  • Поважати всі висловлені думки.
  • Не змінювати тему дискусії.
  • Усі мають однаковий час на виступ.
Прошу ще раз звернути увагу на ці правила й дотримуватись їх.
Дискусія - це аргументований захист власної позиції. А для цього слід навчитися правильно аргументувати. За допомогою ось цих шести капелюшків де Бона ми і спробуємо це зробити. Кожний капелюшок - це певний спосіб бачення проблеми, спрямування думок в одному напрямку.

Коментарі