Контрольна робота
Орфографічна норма
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (1 бал за правильну відповідь = 4).
1. У якому варіанті в УСІХ словах відбувається подвоєння внаслідок
збігу приголосних?
А тонна, піддати, роззброїти, оббити;
Б бездоріжжя, панна, стаття, суддя;
В зрання, ніччю, століття, розкішшю;
Г молоддю, ванна, юннат, туманність.
2. У якому варіанті немає помилок при
написанні слів?
А все-таки, з краю, військовостратегічний,
сіро-зелений;
Б мало-помалу, радіокомітет, читець-декламатор;
В чорно-білий, складносурядний,
психологопедагогічний;
Г високо-кваліфікований,
Вернигора, гіпер-звук.
3. У якому варіанті ВСІ слова пишуться без апострофа?
А св…ято, міжгір..я, бур..ян, цв..ях;
Б підв..язати, роз..ятрити, верб..я, арф..яр;
В дзв..якнути, р..яст, духм..яний, б..язь;
Г
присв..ячую, м..якість, пам..яттю, розіб..ю.
4. У якому
варіанті допущені помилки у правописі префіксів?
А зхилити, роскроїти, препоганий, безцінний;
Б прибулий, розшити, схвилювати, премилий;
В пристаркуватий, сформований, безшумний,
спровокувати.
Г безпричинний,
скопійований, преславний, привезти.
ІІ.
Завдання з вибором двох правильних відповідей (о,5 балів за правильну відповідь
= 4).
5. У яких варіантах в усіх складних власних
назвах з великої букви пишеться ВСІ слова?
А (к)римський (п)івострів, (с)офійський (с)обор, (д)ень
(н)езалежності;
Б (с)вята
(т)рійця, (д)ень (с)оборності (у)країни, (і)ван (б)огослов;
В (н)нобелівська (п)ремія, (є)вропейська (п)лоща, (г)олосіївський
парк;
Г (є)європейський (с)оюз, (л)іга (н)ацій, (в)селенський (п)аріарх;
Д (ф)ранківські (с)онети, (з)асдужений (а)ртист, (д)амоклів (м)еч;
Е (ч)ернеча (г)ора, (м)арійчин (в)інок, (о)лімпійські (і)гри.
6. Позначте варіанти,
у яких УСІ іншомовні слова написано
правильно.
А Атлантіда, іраціональний, іміграція, фейєрія;
Б вілла, лібрето, ін’єкція, Алжир.
В журі, харакири, колібрі, бар’єр;
Г діаграма,
триумф, Емма, барєр;
Д конвеєр,
гравюра, Ніцца, Флорида;
Е ательє,
іраціональний, павільйон, десерт.
7. У яких варіантах усі слова з НЕ
пишуться окремо?
А не/доконаний
вид, не/обережний, не/покоїти;
Б дорога не/далека, не/сказавши, не/зроблю;
В не/долік, не/замкнені двері, не/щодавно;
Г не/до/речі,
не/три, не/чуваний досі, ніким не/підтверджений факт;
Д не/бачена
краса, не/виконана досі робота, не/бажано;
Е ще
не/завершена справа, не/зірвані плоди, не/гайно.
8. У яких варіантах допущені помилки у ВСІХ словах при вживанні м’якого знака?
А
стрілець, мальва, жаль, дончин;
Б гребіньчик, матіньці, брунці, шинйон;
В квітонька, зозулька, матінка, паньщина;
Г тоньший, уманьський, людскість, дивишься;
Д
різбяр, їдальня,
сподіваються, дзьоб;
Е сопілці, рибальці, дивишся, пісня.
9. Робота з текстом. Скільки орфографічних помилок допущено в тексті? Випишіть слова,
вирази з помилками відповідно
орфографічних норм (1 бал за правильну відповідь).
Поширенний в нашому
краї і оспіванний у народі барвінок
здавна. Значне місце як символ займав він в віруванях давніх словян, насамперед у Києвській русі. З
тих пір вічно-зелений чагарничок назавжди ввійшов у побут, звичаї та обряди
нашого народу.
А 12; Б 11; В 10; Г 9.
10 – 12. Напишіть
невеликий твір-роздум на тему «За яку працю треба більше поважати людину – за
фізичну чи інтелектуальну?». Орфограми підкресліть (3 бали за правильну
відповідь).
Коментарі
Дописати коментар